SE 113 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Programlamaya Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SE 113
Güz
2
2
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin ana amacı, öğrencilere programlamanın temel becerilerini kazandırmaktır. Java programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, seçim yapıları, yineleme yapıları, metotlar ve diziler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • programlamadaki temel terminolojiyi kullanabileceklerdir.
  • Java programlama dilinde programlar yazabileceklerdir.
  • Java kodlarını derleyebileceklerdir.
  • programlarda karar yapıları, döngüler ve fonksiyonlar kullanabileceklerdir.
  • dizileri kullanabileceklerdir.
Tanımı Bu ders, öğrencilere, Java programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hesaplamaya giriş. Deitel Ünite 1
2 Java programlamaya giriş: temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, ifadeler, giriş/çıkış ifadeleri; LAB#1; HW#1. Deitel Ünite 2
3 Yapısal program geliştirme – Kısım I: algoritma, sözde kod, operatörler, deyimler, ikili cebir kavramları; LAB#2. Deitel Ünite 4
4 Yapısal program geliştirme – Kısım II: kontrol yapıları, seçim ifadeleri, if, else, switch; LAB#3; HW#2. Deitel Üniteler 4 ve 5
5 Yapısal program geliştirme – Kısım III: döngü yapıları, yineleme ifadeleri, for, while; LAB#4. Deitel Üniteler 4 ve 5
6 Yapısal program geliştirme – Kısım IV: do-while, break, continue; LAB#5; HW#3. Deitel Üniteler 4 ve 5
7 Sınıf, nesne ve metot kavramlarına giriş; LAB#6. Deitel Ünite 3
8 Metotlar – Kısım I: metot tanımlama, metot çağırma, parametreler, argümanlar, dönüş, statik metotlar; LAB#7. Deitel Ünite 6
9 Metotlar – Kısım II: Math sınıfının metotları, yerel değişkenler, metot aşırı yükleme; LAB#8; HW#4. Deitel Ünite 6
10 Metotlar – Kısım III: önceden-tanımlanmış metotlar, Java Uygulama Programlama Arayüzü (Java API) paketleri, kapsam kuralları; LAB#9. Deitel Ünite 6
11 Ara sınav
12 Diziler – Kısım I: dizi oluşturma, dizi ilkleme. Deitel Ünite 7
13 Diziler – Kısım II: dizileri metotlara geçirme; LAB#10; HW#5. Deitel Ünite 7
14 Diziler – Kısım III: çok boyutlu diziler. Deitel Ünite 7
15 Genel tekrar.
16 -

 

Dersin Kitabı Java How to Program, 10/e (Early Objects), Global Edition, Paul Deitel & Harvey Deitel, Pearson, ISBN13: 9781292018195
Diğer Kaynaklar Introduction to Programming Using Java, v.7, David J. Eck, http://math.hws.edu/javanotes/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
10
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
16
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
11
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Benzetim, eniyileme, olasılık ve istatistik gibi Endüstri Mühendisliği kavram ve tekniklerini üretim ve hizmet sistemlerinde kullanarak yönetimsel karar verme işlemlerini iyileştirmek, kalite bilincini oluşturmak, elde edilen verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek
2 Bütünleşik işleri veya iş sistemlerini ihtiyaçları doğrultusunda çeşitli alternatifler üreterek ve değerlendirerek sistem bakış açısı ile tasarlayabilmek X
3 Endüstri Mühendisliği ile ilgili uygulamada karşılaşılan konuları/sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
4 Nicel analiz ve eleştirel düşünce yöntemlerini kullanarak kaynak aktarımı, üretim planlaması ve çizelgelemesi, kalite kontrol ve güvence, finansal analiz ve risk analizi vb. Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda sorunları belirleyebilmek; bu sorunlar için alternatif çözümler üretebilmek ve alternatif çözümler içinden sistem gereksinimlerine cevap verecek en iyi çözümleri bulmak X
5 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, sorumluluğu altında çalışanların veya grup çalışanlarının mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek X
6 Endüstri Mühendisliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek X
7 Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek X
8 Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
9 Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (“European Computer Driving License”, Advanced Level) X
10 Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilinci kazanmış, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak X
11 Endüstri Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest