Bizi takip edin
|
EN

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Endüstri Mühendisliği

IE 328 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Üretim ve Hizmet Sistemleri Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IE 328
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Uluslararası, ulusal ya da local tüm şirketler için uzun vadeli performansını sağlamak amacı ile belirlenmesi gereken iletişim, aksiyon ve transformasyonu ortaya koymak ve açıklamak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Üretim ve hizmet aktivitelerin kapsamını ve içeriğini tanımlıyor olabilecek.
  • Temel iş modellerini tanımlıyor, müşterileri, pazarları ve ürün segmentasyonunu yapıyor olabilecek.
  • Yukarıda bahsedilen metod ve teknikleri uyguluyor olabilecek.
  • İş hayatında iş başarısına sahip olmak için üretim ve hizmet yönetimi üzerindeki operasyonel yönetimin etkisinin farkındalığına sahip olabilecek.
  • Müşteri beklentisi ve algısı anlayarak yönetebilecek
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Servis Operasyon Yönetimine Giriş
2 Operasyonları yöneten yöneticilerin zorluklarını anlamak – servis konseptini geliştirmek ve kullanmak
3 Müşterileri ve ilişkileri anlamak Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
4 Müşteri beklentisi, algısı ve tatminini anlamak, segmente edebilmek ve müşteri tatminini sağlamak Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
5 Tedarik zincirini, ilişkilerini yönetmek ve tedarik netwörkünü anlamak Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
6 Müşteri deneyimini tasarlamak Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
7 Servis prosesini tasarlamak Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
8 Ölçme, değerlendirme ve yönetme Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
9 Ara Sınav -
10 Çalışanları ( ekipleri ) ve servis kaynaklarını yönetmek Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
11 Sürekli gelişimi sağlamak – problemlerden ve diğer operasyonlardan öğrenmek – strateji oluşturmak ve uygulamak Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
12 Dünya çapında servis organizasyonu kurmak için organizasyonel kültürü ve değişimi anlayarak etkileşim sağlamak Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
13 ÖĞRENCİ SUMMATIVE PREZENTASYONLARI Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
14 ÖĞRENCİ SUMMATIVE PREZENTASYONLARI Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, Sanjeev Bordoloi and James Fitzsimmons and Mona Fitzsimmons, McGraw-Hill

Service Operations Management, R. Johnston, G. Clark, and M. Shulver, 4/e, Pearson

Önerilen Okumalar/Materyaller Ders Notları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
18
18
Final Sınavı
1
22
22
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır.

X
2

Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

X
3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

X
4

Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.

X
5

Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar.

X
7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.