Dersin Adı
|
Tedarik Zincirlerinin Modellenmesi ve Analizi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IE 325
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Grup çalışması Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, lojistik sistem tasarımında tedarik zincirlerinin tasarlanması ve yönetimi ile ilgili iş süreçleri, bilgi teknolojileri ve diğer konular hakkında temel bilgi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
#
|
İçerik
|
PÇ Sub
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 | Üretim ve hizmet sektörlerinde tedarik zincirlerinin önemini açıklayabilecektir | | | | | | | 2 | Dağıtım stratejileri ve bu stratejilerin uygulama yöntemlerini açıklayabilecektir | | | | | | | 3 | Tedarik zincirindeki farklı unsurların stratejik kararları arasında varolan etkileşimi analiz edebilecektir | | | | | | | 4 | Tedarik zinciri operasyonlarında envanter yönetimi, risk havuzu, işbirliği ve bilgi teknolojileri gibi konulardaki kavramları tanımlayabilecektir | | | | | | | 5 | Tedarik zincirleri sistemleri tasarımında ağ planlama stratejilerini uygulayabilecektir | | | | | | | 6 | Tedarik zincirinde, yerleşim ve dağıtım problemlerini modelleyebilecektir | | | | | | |
|
Ders Tanımı
|
Ders tedarik zinciri yönetimi konusunda geniş kapsamlı bir konu yelpazesini içermekte, tedarik zincirinde yerleşim ve atama problemleri, envanter yönetimi, ağ tasarımı gibi çeşitli temel sorunlar hakkında vaka çalışmaları ve teknik konuların derinlemesine analizlerini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı
|
1 |
Tedarik zincirini anlamak, Tedarik zinciri performansı: Stratejik uygunluğu ve kapsamı anlamak |
Ders kitabı, Bölüm 1-2 |
2 |
Tedarik zincirini anlamak, Tedarik zinciri performansı: Stratejik uygunluğu ve kapsamı anlamak |
Ders kitabı, Bölüm 1-2 |
3 |
Tedarik zinciri sürücüleri ve ölçütleri, Dağıtım ağlarının tasarlanması |
Ders kitabı, Bölüm 3-4 |
4 |
Tedarik zincirinde ağ tasarımı |
Ders kitabı, Bölüm 5 |
5 |
Tedarik zincirinde ağ tasarımı |
Ders kitabı, Bölüm 5 |
6 |
Tedarik zincirinde talep tahmini |
Ders kitabı, Bölüm 7 |
7 |
Tedarik zincirinde talep tahmini |
Ders kitabı, Bölüm 7 |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Tedarik zincirinde bütünleşik planlama |
Ders kitabı, Bölüm 8 |
10 |
Tedarik zincirinde bütünleşik planlama |
Ders kitabı, Bölüm 8 |
11 |
Tedarik zincirinde ekonomik ölçütler yönetimi: çevrimsel envanter |
Ders kitabı, Bölüm 10 |
12 |
Tedarik zincirinde ekonomik ölçütler yönetimi: çevrimsel envanter |
Ders kitabı, Bölüm 10 |
13 |
Tedarik zincirinde taşıma |
Ders kitabı, Bölüm 13 |
14 |
Tedarik zincirinde taşıma |
Ders kitabı, Bölüm 13 |
15 |
Case study sunumları |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Ders Kitabı: Supply Chain Management, (3rd edition), Sunil Chopra, Peter Meindl Prentice Hall, NJ 2007. |
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Ders notları ve slaytlar |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
40
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
6
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
6 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
1
|
4
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
17
|
17
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
|
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
5 |
Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest