
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Endüstri Mühendisliği
IE 326 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Envanter Planlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IE 326
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere temel envanter planlama problemlerini tanıtmak ve çözüm yöntemleri konusunda bilgi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin konuları arasında envanter planlamasının önemi, bir ve daha fazla ürünün envanter planlaması ile özel sınıflara giren ürünlerin envanter planlaması problemleri bulunmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Envanter planlamanın bağlamı ve önemi | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 1 ve 3 |
2 | Sabit talebi olan ürünler için sipariş miktarı. Ekonomik Sipariş Miktarı. Miktar indirimleri. | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 5 |
3 | Enflasyon. Sipariş miktarları üzerindeki sınırlar | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 5 |
4 | Talebi zamanla değişkenlik gösteren ürünler | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 6 |
5 | Rassal talebi olan ürünler | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 7 |
6 | Rassal talebi olan ürünler | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 7 |
7 | Rassal talebi olan ürünler: (s,Q), (R,S) sistemleri | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 7 |
8 | Ara sınav | |
9 | A ve C sınıfı ürünler için envanter planlama | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 8 ve 9 |
10 | Özel üretim ve dayanıksız mallar | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 10 |
11 | Tek bir stok noktasında eşgüdümlü yeniden doldurma | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 11 |
12 | Tedarik zinciri yönetimi. Çok kademeli envanterler: Belirli talep. | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 12 |
13 | Çok kademeli envanterler: Rassal talep | Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Bölüm 12 |
14 | Sınıf içi çalışma | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Edward A. Silver, David F. Pyke, Rein Peterson, Inventory Management and Production Planning and Scheduling, Wiley. Donald Waters, Inventory Control and Management, Wiley. Instructor notes and lecture slides. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
25
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
2
|
10
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
2
|
5
|
10
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
160
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır. |
X | ||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
X | ||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
X | ||||
5 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Kilo vermek isterken Avrupa şampiyonu oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencisi Yağız Hacılar, fazla kilolarından kurtulmak için babasının ısrarıyla 12 yaşında başladığı tekvandoda iki kez

İnşaat sektörüne ‘dijital’ model
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri Sadık Onur Özden ve Tunç Çokuysal, inşaat sektöründe dijitalleşmeye olan talebi fırsata çevirerek ‘Construction Panda’ isimli uygulama

Faculty 101 Semineri
İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesindeki Endüstri Sistemleri Topluluğu, Endüstri Mühendisliği bölümüne yeni başlayacak öğrencilerin bölüm, fakülte ve gelecekteki kariyerlerini daha iyi şekillendirmelerine yönelik "Faculty101"

Endüstri 4.0 eğitimimiz 6-8 Kasım tarihleri arasında gerçekleşti.
Mühendislik Fakültesi binası TESLA bünyesindeki laboratuvarımızda bulunan Endüstri 4.0 sistemine dair FESTO Didaktik firmasının gerçekleştirdiği Endüstri 4.0 eğitimimizi başarıyla tamamladık.

P&G Product Supply Challenge Endüstri Mühendisliği Öğrencilerimizin Birinciliğiyle Sonuçlandı

Üniversitemiz Endüstri Mühendisliği Bölümü Öğrencileri P&G “Product Supply Challenge” Finalinde
İzmir Ekonomi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümü öğrencileri Buse Bircan, Berk Arık ve Beril Bayer’den oluşan takım, P&G (Procter&Gamble) tarafından düzenlenen “Product Supply