Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IE 329
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Çevrim içi |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
1950 li yıllarda Toyota fabrikalarında baslayan Yalın Üretim felsefesi verimlilik için önemli bir araçtır. Dersin amacı verimli uygulamalar geliştirmek için işyerlerinde israf (muda) dediğimiz verimsiz öğeleri yok etmeyi öğretmek ve öğrencilere bu çerçevede düşünce yapılarını geliştirip, işletmelerde Yalın Felsefesi doğrultusunda liderlik yapabilmeleri için gerekli donanımı sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
#
|
İçerik
|
PÇ Sub
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 | Yalın düşünceyi ve yalın üretim kavramlarını anlayabilecektir | | | | | | | 2 | Yalın üretim teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | | | | | | | 3 | Süreçleri yalın yaklaşımla analiz edebilecekler ve iyileştirme elde edebilecekledir. | | | | | | | 4 | Yalın üretim tekniklerinin saha uygulamalarını tecrübe edebileceklerdir. | | | | | | | 5 | Yalın yönetim ve endüstriyel ergonomi konusunda da bilgi sahibi olacaklardır. | | | | | | |
|
Ders Tanımı
|
Bu kurs yalın terminolojisini ve detaylı şekilde işlenen yalın üretim tekniklerini, gerçek uygulama örneklerini, bunun yanısıra yalın yönetim ve endüstriyel ergonomi konularını içermektedir.
|
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı
|
1 |
Yalın Düşünce ve Yalın Kültüre Giriş |
Ders notları |
2 |
Yalın/Esnek Yaklaşım ve İsraf Kavramı |
Ders notları |
3 |
Yalın Analiz / VSM |
Ders notları |
4 |
Yalın Analiz / VSM/ 7 Ölümcül İsraf |
Ders notları |
5 |
Kaizen / 5S |
Ders notları |
6 |
Kaizen / Proses Kalite / Standatlaştırma |
Ders notları |
7 |
Görsel Yönetim ve Yalın Akış / Ürün ve Hizmet Segmentasyonu |
Ders notları |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Proses İyileştirme Metodları / SMED |
Ders notları |
10 |
Proses İyileştirme Metodları / Kanban |
Ders notları |
11 |
İyileşme Yalın Akış |
Ders notları |
12 |
İyileşmiş Yalın Akış ve Sürdürülebilirlik |
Ders notları |
13 |
Öğrenci Sunumları |
Ders notları |
14 |
Öğrenci Sunumları |
Ders notları |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders notları |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Lean Production for Competitive Advantage A Comprehensive Guide to Lean Methods and Management Practices, John Nicholas, CRC Press, 2018
Yalın Dönüşüm Yolculuğu, Prof.Dr. Bülent Durmuşoğlu, Optimist Yayın Grubu, 2020
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Ders notları web sitesinde haftalık olarak güncellenmektedir.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
30
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
6
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
6 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
4
|
12
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
|
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest