
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Endüstri Mühendisliği
IE 335 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Simülasyon(Benzetim)
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IE 335
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste kesikliolay stokastik ve dinamik sistemlerin benzetim modellemesine ilişkin temek kavram ve yöntemlerin öğretilmesi ve bu yöntemlerin bir benzetim dili olan ARENA ortamında yapılan uygulamalarla pekiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kesikliolay benzetim modellerinin geliştirilmesindeki temel kavramları ve bilgisayar ortamında yapılan benzetim denemelerinin nasıl analiz edileceği ve yorumlanacağı konularını kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Simulasyon Modellemeye Giriş-Temel Kavramlar, Sistem Analizi | Bölüm 1, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
2 | Simulasyon Modellemeye Giriş-Model Çeşitleri, Simulasyon Projesi Adımları | Bölüm 1, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
3 | Çalışma Tablosunda Rassal Geliş, Servis Zamanları,Tek Makine Kuyruk Modeli Simulasyonu, Performans Ölçütleri | Bölüm 2, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. Bölüm 2, Kelton et al. Simulation with Arena, McGraw-Hill, 6th Ed., 2015. |
4 | Çalışma Tablosunda Simulasyon Örnekleri, Çıktı Analizi | Bölüm 2, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. Bölüm 2, Kelton et al. Simulation with Arena, McGrawHill, 6th Ed., 2015. |
5 | Rassal Sayı Türetimi, Kuyruk Modelleri | Bölüm 7-8, Bölüm 6, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
6 | Girdi Analizi-Dağılımların Belirlenmesi, Histogramlar, QQ Grafikleri | Bölüm 9, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
7 | Girdi Analizi-Parametre Tahmini, Chi-Sq, KS testleri | Bölüm 9, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
8 | Model Sağlama ve Doğrulama | Bölüm 10, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
9 | Çıktı Analizi-Sonlu Simulasyonlar | Bölüm 11, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. Bölüm 6, Kelton et al. Simulation with Arena, McGraw-Hill, 6th Ed., 2015. |
10 | Çıktı Analizi-Sonlu Olmayan Simulasyonlar | Bölüm 11, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. Bölüm 7, Kelton et al. Simulation with Arena, McGraw-Hill, 6th Ed., 2015. |
11 | Alternatif Sistemlerin Karşılaştırılması | Bölüm 12, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
12 | Alternatif Sistemlerin Karşılaştırılması | Bölüm 12, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
13 | Simulasyon Yöntemleri, Yazılımlar | Bölüm 4, Banks et al. Discrete Event System Simulation, 5th Ed., 2014. |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Banks, J., Carson II, J. S., Nelson, L. B., and Nicol M. D. Discrete-Event System Simulation, Fifth Edition, Pearson Inc. 2014. ISBN: 978-1-292-02437-0. Kelton, W.D., Sadowski, R. P. and Zupick, N.B. Simulation With ARENA, McGraw-Hill, Inc., Sixth Edition, 2015. ISBN: 978-1-259-25436-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Pegden, D.C., Shannon, E.R. and Sadowski P.R. Introduction to Simulation Using SIMAN, McGrawHill, Inc. 1995. ISBN: 978-0071138109. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
210
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır. |
X | ||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
X | ||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
X | ||||
5 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
X | ||||
6 | Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar. |
X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Kilo vermek isterken Avrupa şampiyonu oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencisi Yağız Hacılar, fazla kilolarından kurtulmak için babasının ısrarıyla 12 yaşında başladığı tekvandoda iki kez

İnşaat sektörüne ‘dijital’ model
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri Sadık Onur Özden ve Tunç Çokuysal, inşaat sektöründe dijitalleşmeye olan talebi fırsata çevirerek ‘Construction Panda’ isimli uygulama

Faculty 101 Semineri
İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesindeki Endüstri Sistemleri Topluluğu, Endüstri Mühendisliği bölümüne yeni başlayacak öğrencilerin bölüm, fakülte ve gelecekteki kariyerlerini daha iyi şekillendirmelerine yönelik "Faculty101"

Endüstri 4.0 eğitimimiz 6-8 Kasım tarihleri arasında gerçekleşti.
Mühendislik Fakültesi binası TESLA bünyesindeki laboratuvarımızda bulunan Endüstri 4.0 sistemine dair FESTO Didaktik firmasının gerçekleştirdiği Endüstri 4.0 eğitimimizi başarıyla tamamladık.

P&G Product Supply Challenge Endüstri Mühendisliği Öğrencilerimizin Birinciliğiyle Sonuçlandı

Üniversitemiz Endüstri Mühendisliği Bölümü Öğrencileri P&G “Product Supply Challenge” Finalinde
İzmir Ekonomi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümü öğrencileri Buse Bircan, Berk Arık ve Beril Bayer’den oluşan takım, P&G (Procter&Gamble) tarafından düzenlenen “Product Supply